Zautomatyzowane SMS-y przypominające pacjentom o wizytach lekarskich
Dawniej pacjenci otrzymywali przypomnienia o wizytach lekarskich pocztą. Jednak metoda listowa była zbyt powolna, a przypomnienia często były niszczone razem z resztą wiadomości. Po kilku dekadach bardzo powszechne stało się korzystanie z połączeń telefonicznych. Niestety, połączenia telefoniczne stawiają wiele przeszkód – wiele osób ignoruje nieznane numery, a ponadto telefony mogą pojawiać się nie w porę.
W końcu niektórzy pracownicy służby zdrowia próbowali wysyłać powiadomienia e-mailowe jako przypomnienia o spotkaniach. Szybko jednak zdali sobie sprawę, że wiadomości e-mail są rzadko odczytywane i istnieje duża możliwość, że wiadomości te wylądują w folderze spam, a tym samym zostaną zignorowane.
Czy istnieje lepszy sposób?
Tak! Wysyłanie zautomatyzowanych wiadomości SMS w celu przypomnienia pacjentom o wizytach u lekarza okazało się lepszym sposobem dotarcia do nich niż listy, rozmowy telefoniczne czy wiadomości e-mail.
Znaczenie SMS przypominających o wizycie
Skuteczność zautomatyzowanych usług przesyłania wiadomości tekstowych
1. Ograniczenie niezrealizowanych wizyt.
2. Zmniejszenie wydatków.
Zautomatyzowana usługa wiadomości tekstowych może znacznie zmniejszyć całkowity budżet Twojej praktyki. Właściwe planowanie pacjenta w placówce medycznej zmniejsza chaos i poprawia organizację. Stałe przypominanie pacjentom o regularnych wizytach kontrolnych, jest kosztowna. Podobnie, wymaganie od personelu ręcznego kontaktu z każdym pacjentem jest czasochłonne i może zaszkodzić ich produktywności. Używając zautomatyzowanej usługi wiadomości tekstowych, w celu przypomnienia pacjentom o ich wizytach, informacje będą dostarczane w sposób efektywny, dokładny i bez obciążania personelu. Można nawet włączyć do aplikacji funkcję, która umożliwia pacjentom potwierdzenie lub anulowanie spotkania. W ten sposób możesz z wyprzedzeniem dowiedzieć się który pacjent odwołał wizytę. W związku z tym można zapewnić optymalne wykorzystanie czasu w gabinecie poprzez zmianę rezerwacji wolnych miejsc i odpowiednią organizację personelu i sprzętu.
3. Lepsze relacje z klientami.
Przypominające SMS-y mogą pomóc lekarzom poprawić relacje z pacjentami. Oprócz wpływu na funkcjonowanie placówki medycznej, niezrealizowane wizyty wpływają również na opinię pacjenta. Jeśli pacjent nie stawił się na wizytę, prawdopodobnie zanim spróbuje znaleźć odpowiedni czas na nią, minie sporo czasu. W rezultacie pojawiają się frustracje i rozczarowania, zwłaszcza jeśli pacjent miał ważny powód, dla którego nie dotrzymał terminu spotkania. Niedawne badanie na 15 głównych rynkach w USA ujawniło, że pacjenci doświadczają czasu oczekiwania na wizytę lekarską wynoszącego 14 dni lub dłużej. Dodatkowo, jedna ankieta wśród 1000 Amerykanów ujawniła, że jeżeli pacjent wyraża nagłą potrzebę wizyty u lekarza i napotka na swojej drodze trudności, zalicza się to do najważniejszych rzeczy, przez które pacjenci są niechętni wobec swoich lekarzy. Dlatego też, ponieważ SMS-y przypominające są czytelne i napisane w przyjazny sposób, można je wykorzystać do usprawnienia komunikacji między pacjentem a lekarzem i zmniejszenia poczucia winy w przypadku braku spotkania. W konsekwencji pacjent będzie bardziej zadowolony.
4. Udoskonalone wsparcie dla pacjentów.
Poza funkcją przypominającą pacjentom o wizytach u lekarza, można również wykorzystać tą aplikację do ogólnego wsparcia pacjenta. Przypomnienia SMS-owe można wykorzystywać do informowania pacjentów o sprawach związanych ze zdrowiem, wysyłania powiadomień o receptach i zdalnego monitorowania stanu pacjentów. Wiadomości SMS działają również jako dwukierunkowe narzędzie komunikacji, dzięki czemu pacjenci mogą wygodnie dzielić się swoimi problemami z lekarzem i minimalizować harmonogramy wizyt lekarskich. Aplikacja ta oferuje zatem niezbędny system wsparcia, który poprawi zadowolenie pacjentów. Na przykład jedna placówka medyczna wdrażając usługę powiadamiania SMS-em, ostatecznie uwolniła ponad 600 wizyt rocznie.
Dbaj o zadowolenie pacjenta Wprowadź swoją praktykę w XXI wiek: wykorzystaj chmurę do zbudowania aplikacji mobilnej lub znajdź odpowiedni dla siebie program, który umożliwi funkcję wysyłania zautomatyzowanych SMS-ów. Twoi klienci będą zadowoleni, Twój personel będzie przydatny, a Twoje przychody będą rosnąć. Jeśli jesteś gotowy, aby wykorzystać zalety przypominania pacjentom o wizytach u lekarza.
Zobacz także
(FAQ)
Skutecznym sposobem przypominania pacjentom o wizytach okazało się wysyłanie zautomatyzowanych wiadomości SMS. Jest to bardziej efektywny sposób dotarcia do pacjentów niż tradycyjne metody, takie jak listy czy telefony.
Przypomnienia SMS pomagają ograniczyć niezrealizowane wizyty pacjentów.
Branża medyczna może korzystać programu Medfile, który udostępnia funkcję przypomnień SMS, pomagając placówkom medycznym skutecznie zarządzać wizytami pacjentów.